Hogyan tápláld egészségesen gyermekedet? - Tippek és tanácsok szülőknek

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet?

FO

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet? - A válaszban a Fitwebshop is segít

 

•    A család minél többször üljön le közösen étkezni. Ez az egyik legfontosabb a helyes étkezési folyamatok kialakításában. Egy gyereknek meg kell tanulnia azt is, mikor és hogyan kell enni. A helytelen és rendszertelen, csak gyorsan bekapkodott falatok később elhízáshoz és érzelmi evésekhez vezethetnek. Nagyon fontos, hogy lássa, az evésnek meg kell adni a módját, nem mellesleg mindenkinek jobban esik az étel, ha nem egyedül eszik. Emellett a családi közös étkezéseknek fontos szerepe van a családi életben is. Ilyenkor meg tudjuk beszélni, kivel mi történt, mind együtt vagyunk, egymásra tudunk figyelni. Én azt szoktam tanácsolni, hogy legyen a héten egy fix nap és időpont (pl. vasárnapi ebéd), amikor mindig együtt ül asztalhoz a család. Ezen felül minél többször sikerül, annál jobb nekünk, és gyermekünk számára is.

hirdetes

•    Az ételt kis adagokban szolgáljuk fel. Tanítsuk meg, hogy bármennyire is éhesek vagyunk, nem szabad mohón túl sokat szedni. Az étel később is az asztalon lesz, ha nem elég amit elsőre kaptunk, szedhetünk még amennyire szükségünk van. Ezzel is támogatjuk, hogy annyit egyen gyermekünk, amennyire a szervezetének valójában szüksége van, és ne egye rendszeres túl magát.

•    Hagyjunk időt az evésre. Ne rohanjunk vele, ne foglalkozzunk mással közben, rágjuk meg alaposan az ételt és erre figyelmeztessük gyermekünket is. Az agynak ugyanis 20 percébe telik, mire feldolgozza az evés folyamatát, tehát időt kell neki hagyni, hogy valóban érezzük majd mikor vagyunk tele.

•    Adjunk nekik több zöldséget és gyümölcsöt. Az ideális az lenne, ha minden nap megennének 2 pohárnyi gyümölcsöt, és két és fél pohárnyi zöldséget a kis lurkók. Lehetőleg ezt is minél változatosabban és sokféleképpen elkészítve adjuk nekik

•    Ugyanilyen fontos, hogy egyenek több teljes kiőrlésű gabonafélét. Készítsünk például reggelire nekik zabpelyhet gyümölcsökkel, együnk több barna rizst vagy teljes kiőrlésű tésztát.

•    Ha már a reggelinél tartottunk, építsük be a rutinjukba a megfelelő gyerekvitaminok szedését indulás előtt. Főként a téli időszakban és a tavaszi fordulókon van ezeknek nagy szerepük. Csak úgy mint a miénk, gyermekünk szervezete is kimerül a téli raktározás alatt, és nehezen veszi a tavaszi változást. Jó ha megtámogatjuk immunrendszerüket a nekik való vitaminok egyikével. Nagyon fontos, hogy ellenőrzötten és kúraszerűen alkalmazzuk ezeket. A cél a támogatás, nem a szervezet hozzászoktatása az állandó segítséghez. Tájékozódjunk alaposan és kérjük ki a gyermekorvos véleményét is ezügyben!

•    Az elmaradhatatlan utolsó pont: igyanak elég folyadékot! Nagyon fontos odafigyelni mit és mennyit iszik gyermekünk. Legfőképp igyanak sok vizet, de a folyadékbevitelnél is legalább annyira fontos a változatosság, mint az étkezésnél. Legalább napi 1 pohár tejet érdemes meginniuk csontjaik fejlődéséért, de ez legyen inkább alacsony zsírtartalmú tej. Fogyasszanak rendszeresen gyümölcsleveket, a legjobb, ha ezeket mi magunk készítjük otthon valódi gyümölcsökből. Ne adjunk rendszeresen és sűrűn magas cukortartalmú édes italokat. Fogaiknak és szervezetüknek sem jó, sokkal célravezetőbb alacsony cukor- és energiatartalmú italok fogyasztása, de ez is csak alkalmanként.
 

 

hirdetes

Még több cikk

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet?

2018-02-26

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet?

Sokan sokféleképpen étkezünk, de a legfontosabb a helyes táplálkozás megtanítása gyermekeinknek. Megmutatjuk a helyes rutint, amivel biztosan célba érsz. Hogyan tápláld egészségesen gyermekedet? Olvasd el cikkünket, amiből te is ihletet meríthetsz!

Olvass neki te is, hogy majd később is olvasson

2018-03-01

Olvass neki te is, hogy majd később is olvasson

Napjainkban nem tudunk eléggé odafigyelni gyermekeink testi, lelki és szellemi egészségére. Az olvasás rohnó világunkba sokszor már nem fér bele és ennek gyermekeink is kárát látják. Pedig a gyerekek számára nagyon fontos, testi, lelki és szellemi fejlődésüknek, hogy mindennap olvassunk gyermekünk számára.

Hogyan beszéljünk a szexualitásról?

2018-02-25

Hogyan beszéljünk a szexualitásról?

A gyerek életébe egyre hamarabb betör a szexualitás témája, így egy szülő sem ússza meg, hogy a még mindig tabunak számító témát elővegye otthon. Te mit szeretnél, ha gyerekedet az internet vagy te magad világosítod fel a megfelelő szexualitásról? Ha rosszkor, rossz helyről jön az információ, az komoly gondot is okozhat a későbbi szexualitás szempontjából.

Hogyan óvd meg gyermeked egészségét

2018-02-20

Hogyan óvd meg gyermeked egészségét

Nagyon fontos, hogy az egészséges életmódot minél előbb beépítsük a mindennapjainkba, amit érdemes kisgyermekorban elkezdeni. Minél hamarabb neveljük rá gyermekeinket az egészséges életmódra, annál hamarabb és könnyebben épül be mindenapi életükbe. Szűlőként elsődleges feladatunk, hogy gyermeinknek biztosítsunk az egészséges életet.

További cikkek ebben a témában
hirdetes
család egészség gyereknevelés tanács táplálkozás

Szótár

Gyerekbarát étterem

Ha étterembe megyünk, gyakran otthon kell hagynunk a gyerekeket, hiszen az étterem többi... Tovább

Alkalmi ruha

Az alkalmi ruha egy különlegesebb ruhadarab, mint a hétköznapi öltözék. A tökéletes alkalmi... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes