notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az online marketing 5 legfontosabb lépése ma? A keresőoptimalizálás, a SEO vagy esetleg a közösségi média marketing esetleg a tartalommarketing? Mutatjuk!

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Az online marketing 5 legfontosabb lépése

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Smart Insights felmérése szerint a márkák 46 százalékának nincs megfelelően kiépített marketing stratégiája, illetve 16 százalék rendelkezik ugyan vele, de nem használja azt gyakorlatban. Versenyképes marketing stratégia hiányában lehetetlen az emberek tudatában maradni ebben a korban. Az aki ma nem tudja mi az a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing, a tartalommarketing illetve nem alkalmazza ezeket, elveszett.   Az alábbiakban 5 kulcsfontosságú tanácsot sorolunk fel, amelyek segíthetnek elindulni egy hatékony digitális marketing stratégia kiépítése felé.
 

Mi az online marketing 5 legfontosabb lépése ma? A keresőoptimalizálás, a SEO vagy esetleg a közösségi média marketing esetleg a tartalommarketing? Mutatjuk!

1. Legyen egy célod

Körvonalazd a küldetésed
•    Szedd össze, hogy mik a céged, vagy vállalkozásod céljai, illetve legfőbb küldetése.
•    Tedd fel magadnak az alábbi kérdést, és válaszold is meg: „Mi az az elsődleges eredmény, amit szeretnék elérni digitális marketingre fordított munkámmal?” – például: „Magyarország első számú lakberendezési kereskedésévé válni.”

hirdetes

Keresd és vizsgáld meg a teljesítmény mutatókat (KPI)
•    Azokra a teljesítmény mutatókra kell odafigyelned, amelyekkel a tőled megkövetelt eredményeket szemléltetik. 
•    Vizsgáld meg a korábbi digitális média erőfeszítéseket – ez segít könnyebben behatárolni a mutatókat és megakadályozza, hogy csak megvalósítható, elérhető célokat tűzz ki magad elé.
•    Keress egy megfelelő ezközt a KPI-k mérésére: a Google Analytics például többek között weboldalad konverzióit segít számon tartani, míg a különböző közösségi oldalak statisztikai eszközei a kapcsolatfelvételt mutatják ki a felhasználókkal.

2. Elemezd ki múltbéli eredményeidet és kerüld el a korábbi hibákat

Nem érdemes vakon belekezdeni a tervezési fázisba. Ez a legjobb alkalom a korábbi digitális marketing stratégiák hatékonyságának felmérésére. Mindenki szokott hibázni, de ha ezeket a hibákat képesek vagyunk akár utólag is kiszűrni, akkor a jövőben tehetünk az ellen, hogy újra elkövessük őket. Mindez csak tovább könnyítheti az előző pontban tárgyalt teljesítmény mutatók meghatározását.

Ha a következő egy hónapra, negyedévre, vagy évre tervezel, akkor érdemes egy ugyan ekkora időintervallumot kiragadni az elmúlt időszakból, és azt kielemezni. Nem logikus egy fél éves tervet egy hónap teljesítménye alapján megalkotni.

Tanácsok az elemzéshez
•    Döntsd el, hogy melyik időszakot szeretnéd megvizsgálni, és állítsd be a Google Analytics előzményeit arra az időintervallumra.
•    Használd a Google Analytics Összehasonlítás funkcióját, amivel összevetheted magadat a versenytársak teljesítményével.
•    Fontos, hogy a konkurens cégek stratégiáit is nyomon kövesd – ezt online tevékenységeik táblázatba foglalásával is megteheted. A SEMrush segít például egy versenytársunk SEO stratégiájának felmérésében.
•    Gyakran tedd fel magadnak ezt a kérdést: „Van bármi, amit közelebbről is meg kellene vizsgálnom, vagy valami, amivel eddig nem foglalkoztam?” Például: hogy mikor osztod meg a bejegyzéseket vagy hogy milyen jellegű képeket használsz.

3. Tanulj meg a közönséged nyelvén beszélni 

Fontos, hogy a célcsoportok is figyelmet kapjanak a tervezési fázisban. Az, hogy kikhez szeretnéd eljuttatni üzeneted, ekkorra már tiszta kellene, hogy legyen. A közönség fontos részét képezi a digitális marketingnek, mégis sok marketing szakember pont róluk feledkezik meg a rengeteg tervezés közepette.

A közönség elhanyagolása nem csak kikerülhető, de még be is vonható marketing stratégiád kialakításába – ideális vásárlói, vagy ügyfélszemélyiségek (personák) megalkotásával.

Hatékony persona-alkotás
•    Kezdd az alapokkal: írj össze minden általános, alapvető adatot, amik a célközönségedre vonatkoznak (kor, nem, földrajzi hely, stb.)
•    Ez után gondolkodj el azon, hogy miként oldhatják meg termékeid vagy szolgáltatásaid ezen emberek problémáit.
•    Szedd össze a lehetséges vágyaikat, céljaikat, szükségleteiket, félelmeiket – ez segít, hogy marketing stratégiád azokra a tulajdonságaikra hasson, amikkel a legjobb eredményeket érheted el.
•    Vizsgáld meg a Google Analytics Közönség-szekcióját, amely segít összeszedni a kialakítandó persona karakterisztikáit (kor, nem, stb.)
•    Az ügyfélszemélyiség kialakítása során érdemes azokat a befolyásos személyeket is összeszedni, akik a későbbiekben segíthetnek márkád népszerűsítésében.

4. A módszerek meghatározása – a költségvetés határain belül

Három fontos szempont alapján határozhatod meg a módszereidet: a költségvetés, a digitális csatornák, illetve a csapatod. Fontos, hogy a tervezési fázisban ezek figyelembe vételével hozd meg a döntéseket, illetve az esetleges hiányosságokat időben pótold.

Ez a három kulcsfontosságú tényező szoros kapcsolatban állnak egymással. Érdemes például elvégezni egy auditot a meglévő digitális csatornák terén és eldönteni, hogy a meglévő csapat bővítésére használod az anyagi erőforrásokat, vagy egy marketing specialista cég kezébe helyezed a csatornák kezelését.

Tanácsok a módszerek meghatározásához

1. Költségvetés
•    Jelöld ki a digitális marketingre fordított költségvetést.
•    Elemezd ki a korábbi tevékenységeket és opciókat – például: volt olyan csatorna, ami viszonylag olcsóan sok konverziót termelt?
•    Döntsd el, hogy szeretnél-e fizetett hirdetéseket alkalmazni.
•    A költségvetést minden csatornára külön oszd el, ahol fizetett promóciót tervezel.
•    Ha egy fizetett csatorna nem olyan eredményes, mint amire számítottál, akkor próbáld meg az abba fektetett pénzt más, hatékonyabb csatornákba átforgatni.

2. A csapat
•    Mérd fel, hogy a jelenlegi alkalmazottakkal milyen célok érhetők el, különben könnyedén túlterheltté válhatnak.
•    Döntsd el, hogy szükséged van-e új emberekre, illetve hogy megengedheted-e ezt magadnak (nem csak anyagi szempontból – munkavégzés helye, eszközök, tréningre fordított idő. stb.)
•    Döntsd el, hogy minden digitális marketing tevékenység házon belül történik, vagy bizonyos részeit kívülálló cégre bízod majd.
•    Hívd össze a marketing részleg munkatársait egy-egy közös megbeszélésre, ahol mindenki előadhatja ötleteit a marketing stratégiával kapcsolatban. Minél szabadabb kezet kap valaki egy feladatkörön belül, annál szívesebben végzi majd azt.

3. A csatornák
•    Mérd fel a jelenleg használt csatornákat és döntsd el, hogy melyeket érdemes megtartani és hogy megérné-e újakba befektetni.
•    Pontosan és érthetően határozd meg, hogy melyik csatornával mit szeretnél elérni.
•    Legalább egy teljesítmény mutató tartozzon minden egyes csatornához.


5. Készítsd el a tervet és ne ragaszkodj hozzá

Ezen ellentmondásos javaslat láttán biztosan sokan teszik fel maguknak a kérdést: mi értelme van mindennek? A magyarázat egyszerű: a terv sosem fog tökéletesen úgy működni, ahogyan azt megálmodtad.

Hiába végezted el az eddig felsorolt – kétségtelenül fontos – vizsgálatokat és méréseket, sosem fogod tudni minden esetben tökéletesen megjósolni az ügyfelek viselkedését – erre senki sem képes. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy folyamatosan figyelemmel kövesd és mérd a stratégiát és annak eredményeit, hogy ezek alapján mindig elvégezhesd a szükséges változtatásokat.

Készíts online marketing naptárat
•    Stratégiád idővonalát készítsd el a Google Naptár segítségével és oszd meg azokat marketing munkatársakkal és minden egyéb érdekelt személlyel is. A megfelelő személyeknek a naptárbejegyzések módosítását is tedd lehetővé.
•    Minden fontosabb kampányt emelj ki rajta, és mindegyiknek biztosíts elegendő időt.
•    Dokumentáld a szükséges digitális csatornákat minden kampányhoz.

Értékeld a stratégiát és végezd el a szükséges módosításokat
•    Készíts egy értékelő és elemző tervet (a teljesítmény mutatók alapján).
•    Folyamatosan mérd fel a stratégia különböző elemeinek sikerét.
•    Ha valami nem működik, akkor válaszd szét az elemeket és egyenként teszteld, hogy megtaláld azt, amin javítani kell.
•    Próbálj ki új költségvetési terveket vagy fiktív ügyfélszemélyiségeket.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Étterem Budapest

Minden szülőre ráfér néha a kikapcsolódás. Ha úgy érzitek, szükségetek van egy kis... Tovább

Gyerekbarát wellness szálloda

Gyerekbarát wellness szálloda, ha a tökéletes családi nyaralás a cél Ha egy hamisítatlan,... Tovább

Tovább a lexikonra
egészség