Alvás: a gyerekek olykor nem tudnak elaludni, vagy felriadnak éjszaka, ami számos probléma okozója lehet. Segítsd őket az elalvásban!

kapubanner
kapubanner
kapubanner

Így segíts a gyermekednek az elalvásban!

CZs

A megfelelő mennyiségű és minőségi alvás elengedhetetlen a gyerekek egészségének megőrzéséhez és a fejlődéshez. Ellenkező esetben nem csupán az iskolában és óvodában lesznek fáradtak, de nem tudnak majd koncentrálni, nyűgössé válnak, és sokkal kiszolgáltatottabbak lesznek a különböző megbetegedésekre is. Szülőként nagyban hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a kicsi kipihenje magát. Néhány hatékony tipp és trükk segítségével pihentető lesz az alvás!

Miért nem alszik jól a kicsi?

Az étkezés

 

Az egyik legfontosabb dolog az, hogy odafigyeljetek arra, hogy mit eszik a kicsi lefekvés előtt néhány órával. A nagyobb étkezések elnehezíthetik a gyomrát, ami legkevésbé sem járul hozzá a pihentető alváshoz. Az alapvető, hogy a kicsik kerüljék a koffeines italokat, hiszen a szervezetüknek egy kevés hajtóerő is elég ahhoz, hogy egész éjszaka kukorékoljanak.

hirdetes

 

Aktivitás

 

Érdemes odafigyelni arra is, hogy a kicsi étkezés után már ne pörögjön fel, ne rohangáljon a lakásban. Így nem kell újra leültetni vagy megnyugtatni. A vacsora utáni idő legyen a pihenésé, a családé, a nyugodt légköré.

 

Készítsd fel őket a lefekvésre

 

Az egyik legfontosabb dolog a gyerekek altatásánál a következetesség. Igyekezz minden nap ugyanabban az időben fektetni és kelteni a kicsiket. A szervezetük hamar hozzá fog szokni az alvási rutinhoz. Megkönnyítheted a dolgodat, ha figyelmezteted őket lefekvés előtt 5 perccel, hogy itt a pihenés ideje. Ha ez nem válik be, próbálj választási lehetőséget adni nekik. Kérdezd meg, hogy most szeretnének ágyba kerülni, vagy 5 perc múlva. Ez ugyanolyan üzenettel bír, mint az előbbi opció, de mégis nyújt a lurkóknak egy kis szabadságot.

 

 

Nem alszik a gyerek? Segíts neki a pihenésben!

 

Alakíts ki egy rutint

 

Találj ki egy pihentető rituálét, amit alkalmazni tudsz a kicsi lefektetése előtt. Már 20-30 perc is elegendő lehet a lecsendesítésre. A lényeg az, hogy ezt a rituálét minden esetben a gyerkőc szobájában végezzétek. A TV helyett válasszatok inkább egy kedves mesét, amit felolvashattok a kicsinek.

 

Kösd valamihez az alvást

 

Ha a lurkónak van egy kedvenc plüssállata, vagy takarója, azt minden lefekvéskor tedd az ágyába. Olyan tárgyat válassz, amivel biztonságosan szunyókálhat a kicsi, és akkor is mellette lesz, ha éjszaka felriad. Segít majd megnyugtatni őt és visszaterelni az alvás felé.

 

Kattints a következő oldalra még több trükkért!

hirdetes
hirdetes
hirdetes
család egészség gyerekek tanács

Szótár

Gyermekbarát hotel

A tökéletes családi nyaralás   Akinek van gyermeke, az tudja jól, hogy gyerkőccel... Tovább

Balesetbiztosítás gyerekeknek

Balesetbiztosítás gyerekeknek azért olyan fontos, mert manapság a felgyorsult életvitel mellett... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Tippek, tanácsok gyerekekről, gyereknevelésről szülőknek! Szeretnél elsőkézből értesülni a legfrissebb hírekről?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.