Rendszeres mozgás

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

10 nyomos ok a rendszeres mozgás mellett

J. Szilvia

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A gyerekek igen nagy része csak a testnevelés órák keretében végez valamilyen mozgást. A szabadidejük nagy részét ülő tevékenységekkel töltik, mint például a leckeírás, tanulás, internetezés, videó játékozás, tévézés, vagy olvasás. Összegyűjtöttünk 10 nyomós érvet, amiért érdemes időt szakítani, és motiválni a gyerekeket a rendszeres mozgásra.

Rendszeres mozgás gyerekeknél

 

Megerősíti az immun rendszert

 

A rendszeres mozgás egyik nagy előnye, hogy megerősíti az immun rendszert. Ez nem csak a téli hónapokban hasznos, hanem egész évben nagy előnyt jelent. A rendszeres mozgást végzőknél kevesebb megbetegedés figyelhető meg, és a szövődmények kialakulásának is sokkal kisebb az esélye.

 

Erősíti az izmokat és a csontokat

 

hirdetes

A gyerekek szervezete és teste még fejlődésben van, ezért fontos, hogy mindent erősítsenek. Az izomzatnak is szüksége van erősítésre, hogy minél fittebb legyen a test. Kutatások azt is kimutatták, hogy a kamaszkorban végzett rendszeres mozgás képes megelőzni az időskori csontritkulás kialakulását. A hirtelen növekedés miatt a kamaszoknak amúgy is csökken a csontsűrűsége, ezért egyébként is szükségük van a mozgás okozta csonterősítésre.

 

Segít megelőzni az elhízást

 

A mozgás korunk egyik népbetegségét az elhízást is segít megerősíteni. Az egészséges táplálkozás mellett a mozgás, sportolás az, amivel jelentősen lehet hatni a testsúlyra és az alakra. Az elhízás megelőzése pedig számos betegségtől, többek között a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásától is megvéd.

Rendszeres mozgás gyerekeknél

 

Csökkenti a pszichés eredetű betegségek kialakulási valószínűségét

 

A sportolás és a mozgás olyan tevékenység, ami örömöt, elégedettséget okoz. Ezáltal pedig csökkenti annak a valószínűségét, hogy valamilyen pszichés eredetű betegség alakuljon ki. A lelki eredetű betegségek viszont nem csak a depressziót, alvási zavarokat, vagy stresszt jelentenek, hanem például a táplálkozási zavarokat is.

 

Erősíti az önbizalmat

 

A gyerekek már egyre fiatalabb korban kezdenek önbizalomhiányban szenvedni, aminek aztán táplálkozási zavar sok esetben a következménye. Az anorexia, vagy a bulimia tipikusan egy olyan probléma, ami az önbizalomhiányra, illetve az ezzel kapcsolatos lelki problémák miatt jelenik meg. Egy kiegyensúlyozott, önbizalommal rendelkező gyerek sokkal kisebb eséllyel kerül be a táplálkozási zavarok ördögi körébe, amiből aztán nehéz kiutat találni.

 

Csökkenti a stresszt

 

A stressz egy bizonyos szint felett hatalmas problémát jelent, főleg a gyerekek számára. Ha huzamosabb ideig, anélkül vannak kitéve a magas stressz szintnek, hogy ezt megfelelően irányítani, vagy csökkenteni tudnák, akkor már fiatal korban számos betegséget megalapozhatnak. A stressz az élet minden területére kihat és testi-lelki tüneteket okozva próbálja meg felhívni a figyelmet a probléma gyökerére. A mozgás azonban segít a stressz szintet csökkenteni, így hozzájárul az egészségesebb élethez is.

Rendszeres mozgás gyerekeknél

 

Erősíti a keringési rendszert

 

A sok gyaloglással és futással járó sportok, és a rendszeres mozgás mind erősíti a szívet és a keringési rendszert. Magas vérnyomás és egyéb keringési betegségek kialakulásának megelőzésére, illetve a tünetek enyhítésére tökéletes módszer a rendszeres mozgás.

 

Légzés javítása

 

A mozgás másik előnye, hogy a légzést is stabilizálja. Ezáltal a keringést és az oxigénellátást is javítja. Ennek köszönhetően megnő a koncentrációs képesség is.

 

Javítja a közérzetet

 

A mozgás remek lehetőség arra is, hogy a közérzetet feljavítsa. Ez pedig több annál, mint hogy egyszerűen jobb lesz az ember kedve a mozgás után. A közérzet javulása az egész életszemléletünkre, a magunkról való gondolkodásra is pozitív hatással van. Ennek következtében hosszabb ideig is megmarad.

 

Fejleszti a kitartást

 

Nem csak a különböző sportágak, hanem minden rendszeres mozgási forma segít fejleszteni a kitartást. A jó edzésekhez folyamatos fejlődésre, és a határok átlépésére van szükség. Ez pedig megtanít arra, hogy a kitartás meghozza a gyümölcsét, és gyakorlással minden javítható.

 

hirdetes
hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
mozgás

Szótár

Családi hosszú hétvége

Egy családi hosszú hétvége megszervezése nem egyszerű feladat. Ilyenkor érdemes egy olyan... Tovább

Felújítás utáni takarítás

Felújítás, festés, mázolás, burkolás utáni teljeskörű takarításra azért van szükség,... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes