notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Óvodák és módszertanok 1. - Waldorf pedagógia

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Óvodák és módszertanok 1. - Waldorf pedagógia

Rezsóanyu

A Waldorf módszerrel működő oktatási intézményeket a belsőséges családi légkör, az állandóság, az ismétlődés és a sok együtt töltött idő jellemzi.

A Waldorf -pedagógiai lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelő, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa.

Waldorf

A gyereknevelést antropozófiai (Olyan tanításrendszer, amely szerint azon túl, amit a mai tudomány létezőként elismer, sok egyéb fizikai érzékszervekkel és eszközökkel nem érzékelhető dolog, folyamat is valóságosan létezik, sőt érzékfeletti módon megfigyelhető) szempontból közelítik meg.

A nevelőnek, a nevelésé művészének kell lennie, nem elég, ha a kívülről jövő elvárásoknak akar csupán megfelelni, hanem szükséges figyelembe venni az élet, a gyermeki természet fejlődési törvényszerűségeit is.

hirdetes

A Waldorf -pedagógiai lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelő, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa.

Mindenki egyedi, csak rá jellemző tulajdonságokkal rendelkezik, s az intézmény feladata, hogy ehhez igazodjon.

A Waldorf módszerrel működő oktatási intézményeket a belsőséges családi légkör, az állandóság, az ismétlődés és a sok együtt töltött idő jellemzi.

 

Waldorf

Kiemelt helyet foglal el a művészeti nevelés.  Zenét tanulnak a gyerekek, rengeteget énekelnek közösen, és egyszerű hangszereket szólaltatnak meg.

Az önkifejezés másik formája a rajzolás, festés is végigkíséri az életüket.  Számtalan technikával ismerkednek meg.  Elsődleges cél a szabad alkotás.

A Waldorf-pedagógia jellegzetes művészeti tevékenységformája a táncos mozdulatsorok használat, mely az önkifejezés egyik fontos formája. A ritmikus életvitel követésével erős szokásrendszert alakít ki, s ez a gyerekek számára biztonságérzetet ad.

Munkára neveléssel is foglalkoznak, azaz lényegében a munka jelen van a nap folyamán.  Így könnyebben önállóvá és magabiztossá válnak.

 

Waldorf

Az óvodákban vegyes csoportokban vannak a gyerekek. hiszen a sokszínűség az egyik benne rejlő érték.  A Waldorf-pedagógia szellemiségéhez hozzátartozik, hogy nem kívánja burokban nevelni a gyereket; azt vallja, hogy a gyerekeknek igenis szükségük van arra, hogy konfrontálódjanak, tapasztalatokat szerezzenek, megkeressék a helyüket a világban.

Örök szabály, hogy bármilyen tevékenységben részt vesz a gyermek, nem a végeredmény a fontos, hanem ami a tevékenység közben történik.

A Waldorf óvoda a képességek, készségek előhívására törekszik, spontán, gyakorlatias eszközökkel.

 

Olvasd el a Lépésről-lépésre programról írt cikkünket is!  http://www.gyerek-portal.hu/ovodak-es-modszertanok-lepesrol-lepesre-program.html

 

Forrás: Dasimedia

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Őszi wellness

Az őszi wellness számos előnnyel bír, hiszen sokkal kedvezőbb áron juthatunk el egy kis... Tovább

Programok Budapesten

Szereted az igényes programokat és rendezvényeket? Ezen az oldalon megtudhatjátok, melyek a... Tovább

Tovább a lexikonra
gyerek gyerekek játék kreatív