notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Óvodák és módszertanok 1. - Waldorf pedagógia

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Óvodák és módszertanok 1. - Waldorf pedagógia

Rezsóanyu

A Waldorf módszerrel működő oktatási intézményeket a belsőséges családi légkör, az állandóság, az ismétlődés és a sok együtt töltött idő jellemzi.

A Waldorf -pedagógiai lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelő, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa.

Waldorf

A gyereknevelést antropozófiai (Olyan tanításrendszer, amely szerint azon túl, amit a mai tudomány létezőként elismer, sok egyéb fizikai érzékszervekkel és eszközökkel nem érzékelhető dolog, folyamat is valóságosan létezik, sőt érzékfeletti módon megfigyelhető) szempontból közelítik meg.

A nevelőnek, a nevelésé művészének kell lennie, nem elég, ha a kívülről jövő elvárásoknak akar csupán megfelelni, hanem szükséges figyelembe venni az élet, a gyermeki természet fejlődési törvényszerűségeit is.

hirdetes

A Waldorf -pedagógiai lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelő, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa.

Mindenki egyedi, csak rá jellemző tulajdonságokkal rendelkezik, s az intézmény feladata, hogy ehhez igazodjon.

A Waldorf módszerrel működő oktatási intézményeket a belsőséges családi légkör, az állandóság, az ismétlődés és a sok együtt töltött idő jellemzi.

 

Waldorf

Kiemelt helyet foglal el a művészeti nevelés.  Zenét tanulnak a gyerekek, rengeteget énekelnek közösen, és egyszerű hangszereket szólaltatnak meg.

Az önkifejezés másik formája a rajzolás, festés is végigkíséri az életüket.  Számtalan technikával ismerkednek meg.  Elsődleges cél a szabad alkotás.

A Waldorf-pedagógia jellegzetes művészeti tevékenységformája a táncos mozdulatsorok használat, mely az önkifejezés egyik fontos formája. A ritmikus életvitel követésével erős szokásrendszert alakít ki, s ez a gyerekek számára biztonságérzetet ad.

Munkára neveléssel is foglalkoznak, azaz lényegében a munka jelen van a nap folyamán.  Így könnyebben önállóvá és magabiztossá válnak.

 

Waldorf

Az óvodákban vegyes csoportokban vannak a gyerekek. hiszen a sokszínűség az egyik benne rejlő érték.  A Waldorf-pedagógia szellemiségéhez hozzátartozik, hogy nem kívánja burokban nevelni a gyereket; azt vallja, hogy a gyerekeknek igenis szükségük van arra, hogy konfrontálódjanak, tapasztalatokat szerezzenek, megkeressék a helyüket a világban.

Örök szabály, hogy bármilyen tevékenységben részt vesz a gyermek, nem a végeredmény a fontos, hanem ami a tevékenység közben történik.

A Waldorf óvoda a képességek, készségek előhívására törekszik, spontán, gyakorlatias eszközökkel.

 

Olvasd el a Lépésről-lépésre programról írt cikkünket is!  http://www.gyerek-portal.hu/ovodak-es-modszertanok-lepesrol-lepesre-program.html

 

Forrás: Dasimedia

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Felújítás utáni takarítás

Felújítás, festés, mázolás, burkolás utáni teljeskörű takarításra azért van szükség,... Tovább

Tovább a lexikonra
gyerek gyerekek játék kreatív