Stressz

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

A kisgyerekekre is veszélyes a stressz!

J. Szilvia

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A stressz egyáltalán nem egy olyan betegség, ami az elfoglalt, és komoly problémákkal küzdő felnőtteket érinti csak. A kisgyerekek életében ugyanúgy megvannak azok a bizonyos gondok, amik megemelik a stressz szintet! Most megmutatjuk, hogyan lehet a leghatékonyabban megakadályozni, hogy a kisgyerekek stresszelni kezdjenek!

Kisgyerekkori stressz

 

Stressz a kisgyerekeknél

 

A stressz minden korosztályt érint, csak általában más problémák miatt alakul ki. Akár egy kisbabánál is jelentkezhet magas stressz szint, ha túl sok bizonytalanságot észlel maga körül. Ez nem azt jelenti, hogy a szülő ne szeretné a gyerekét, vagy ne figyelne rá, de néhány apróság valóban sokat számít.

Tovább növeli a probléma súlyosságát a kommunikációs nehézségek. A kisbabáknál eleve ott a probléma, hogy nem tudnak beszélni. De a kisgyerekek esetén sem könnyű a dolog, hiszen ők csak a tünetekről tudnak többé-kevésbé beszámolni. A tünetek és a figyelmeztető jelek viszont sok félék lehetnek, sőt akár stressz okozta betegségek is kialakulhatnak, ami tovább nehezíti, hogy fény derüljön a probléma hátterére.

hirdetes

 

A következő oldalon a kisgyerekeket ért stressz forrásokról lesz szó!

Kisgyerekkori stressz

 

Állandóság hiánya

 

A kisgyerekeknek különösen nagy szüksége van arra, hogy legyenek biztos pontok az életében. Ezt nem csak nagyban kell végiggondolni, hanem az olyan apróságokra is kell gondolni, mint a napon belüli menetrend. A napi rutinnak számító tevékenységek egészen más megközelítést nyernek az ő szemszögükből. Az így kialakított szokások elmaradása, vagy szinte semmilyen állandó tevékenység hiánya szorongással, stresszel járhat. Ezt úgy lehet a legkönnyebben megszüntetni, ha kialakítunk egy napi rendet. Amikor a kisgyerekek bölcsödébe, vagy óvodába mennek, akkor ez a rend megváltozik, és ez is okozhat stressz szint növekedést, szorongást.

 

Alvási szokások

 

Az alvási szokások felborulása, illetve kevés, vagy felületes alvás esetén szintén stressz alakulhat ki. Ezt a leggyakrabban a fáradtságon, levertségen lehet észrevenni. Egy kisgyereknek napi 9-10 óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően feltöltődjön. Nincs feltétlenül szükség a délutáni alvásra, ha a gyerek nem igényli, de akkor korábban kell lefektetni aludni, hogy mindenképpen meglegyen az ajánlott napi alvási mennyiség.

 

Mozgás

 

A rendszeres mozgás a kisgyerekeknél egy természetes folyamat. Napjainkban azonban a technológia fejlődése, rohanó hétköznapok miatt kevesebb mozgásban részesülnek a gyerekek. A mozgás viszont természetes stressz csökkentő módszer, ami segít ledolgozni a feszültséget, szorongást. Ha a gyerek nem mozog eleget, akkor mi magunk találjunk ki számára olyan játékokat, amiben szükség van futásra, vagy egyéb fizikai aktivitásra. Mindez pedig nem csak a fizikai egészséghez járul hozzá.

 

A következő oldalon a stressz tüneteiről olvashatsz!

Kisgyerekkori stressz

 

A stressz felismerése

 

Nem könnyű dolog felismerni a stressz, vagy a szorongás tüneteit, de van néhány jel, amire érdemes odafigyelni. Mivel a stressznek immunrendszert gyengítő hatása van, ezért a stresszes gyerekek többször betegednek meg. Általában visszahúzódóbbak, csendesebbek, vagy legalábbis van ilyen időszakuk is. Nem kedvelik az új helyzeteket, a bizonytalanságot, és nehezebben barátkoznak is. A kimondottan stresszesnek számító dolgok előtt rosszul érzik magukat. Különösen az emésztőrendszerre van rossz hatással a stressz. Az enyhébb hasi fájdalom, diszkomfort érzés, és hányinger utalhat rá. Ha a stressz hosszabb ideig fennáll, akkor a sok szorongástól, még zárkózottabb és levertebb lesz a gyerek.

Ha gyermekünkön a stressz, vagy a szorongás jeleit tapasztaljuk, akkor forduljunk szakemberhez. Legyen szó bármilyen problémáról, minél előbb derül ki, annál könnyebben segíthetnek rajta.

 

hirdetes
hirdetes

Még több cikk

Hogyan óvd meg gyermeked egészségét

2018-02-20

Hogyan óvd meg gyermeked egészségét

Nagyon fontos, hogy az egészséges életmódot minél előbb beépítsük a mindennapjainkba, amit érdemes kisgyermekorban elkezdeni. Minél hamarabb neveljük rá gyermekeinket az egészséges életmódra, annál hamarabb és könnyebben épül be mindenapi életükbe. Szűlőként elsődleges feladatunk, hogy gyermeinknek biztosítsunk az egészséges életet.

Hogyan beszéljünk a szexualitásról?

2018-02-25

Hogyan beszéljünk a szexualitásról?

A gyerek életébe egyre hamarabb betör a szexualitás témája, így egy szülő sem ússza meg, hogy a még mindig tabunak számító témát elővegye otthon. Te mit szeretnél, ha gyerekedet az internet vagy te magad világosítod fel a megfelelő szexualitásról? Ha rosszkor, rossz helyről jön az információ, az komoly gondot is okozhat a későbbi szexualitás szempontjából.

A leggyakoribb gyerekkori félelmek

2018-02-26

A leggyakoribb gyerekkori félelmek

Teljesen természetes, hogy a gyerekek félnek bizonyos dolgoktól. Amíg nem ismerik a világot, addig a félelmek igencsak meghatározhatják az életüket. Szülőként az a feladatunk, hogy az ilyen helyzeteket elmagyarázzuk nekik és megnyugtassuk őket, hogy a világ bizony nem olyan rettenetes, mint azt képzelik.

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet?

2018-02-26

Hogyan tápláld egészségesen a gyermekedet?

Sokan sokféleképpen étkezünk, de a legfontosabb a helyes táplálkozás megtanítása gyermekeinknek. Megmutatjuk a helyes rutint, amivel biztosan célba érsz. Hogyan tápláld egészségesen gyermekedet? Olvasd el cikkünket, amiből te is ihletet meríthetsz!

További cikkek ebben a témában
hirdetes
gyereknevelés

Szótár

Lakástakarítás Budapest

Minél nagyobb a család, annál gyakrabban kell a lakást takarítani. A... Tovább

Vidéki wellness hotel

Belföldi nyaralás   Belföldön is szerezhetünk felejthetetlen élményeket, ha... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes