notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Menza-Kellemes vagy kellemetlen emlék marad?

kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Kellemes vagy kellemetlen emlék marad?

„Hétfő: Májgaluska leves, tejbegríz kakaóval….” mindenki számára kedves, olykor kevésbé kedves emlékeket idéznek fel a „heti menüsor” kiírás.  Megvan a új közétkeztetésről szóló törvény, ami nemcsak az iskolai menzákat, a kórházak ételeinek elkészítését. Az új szabály tartalmazza az ételek tápanyagtartalmát, só csökkentését, ami új dolognak számít. 

Menza

Az első 1000 nap

 

Ezzel a címmel készítették el a azt a programot, amelyet szakértők készítettek el egy olyan étkezési tervet, amely megfelel az előírásoknak.

 

A legkisebbek számára (bölcsőde) drasztikus cukor és só bevitelt rendeltek el. Ebben a korban (1-3 év) fejlődik például a legintenzívebben az immunrendszer, Mivel már ebben a korban kialakulnak szokásiak az étkezésben, nagyon fontos milyen ételekkel alapozzuk meg szokásaikat, óvjuk meg a későbbi elhízástól.

Menza

Fillérekért

Nagy erőkkel vannak azon az elméleti és gyakorlati szakemberek, hogy azért a gyerekek ízlését is figyelembe vegyék, ne vesszen kárba az étel. A reformok mellett nem szabad megfeledkezni arról, hogy sok hátrányos helyzetű gyerek csak az iskolában eszik. A egyik legfőbb alapelv: a gyerek ne menjen haza üres hassal. 

Minden étkezés energia-, zsír-, telített zsírsav-, fehérje-, szénhidrát-, cukor-, illetve sótartalmát, és allergén anyagokat tartalmaznia kell a heti kiírásnak!

Megfelelő mennyiségű kalciumtartalmú tejtermék, négy adag zöldség – ide nem értve a burgonyát – vagy gyümölcs, ezekből legalább egy adag nyers formában, három adag gabona alapú élelmiszer, amiből legalább egy adagnak teljes kiőrlésűnek kellene lennie.

A menza után a gyerekek megszokhatták már az ottani ízeket, így egy otthoni koszt, vagy egy nyaralás a gyerekkel teljesen más étkezési szokásokat fedhet fel a gyereknél. 

Menza

Már napi egy grammal kevesebb só is jelentősen csökkentheti a magas vérnyomást!

Egyes kutatások szerint napi 5 gramm az ajánlott sómennyiség a felnőtteknek, ezzel szemben a magyar férfiak 17,5 grammot, a nők 16,5 grammot fogyasztanak belőle naponta, azaz évente több mint 6 kilót.

Tíz deka kenyér sótartalma 0,8-3,2 gramm között változik, vagyis egy szelet kenyér elfogyasztásával több sót fogyasztanak el a vásárlók, mint ami a WHO által ajánlott teljes napi sómennyiség.

A húskészítmények, felvágottak esetében pedig tíz dekagrammonként 1-5,2 gramm között ingadozik a sótartalom, a leveskockák, levesporok, fűszerek sótartalma pedig akár hatvan százalék is lehet 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Trambulin

A trambulin egy játszó eszköz, de felnőttként akár edzésekhez is használható. Rugalmas... Tovább

Családi wellness hétvége

Egy családi wellness hétvége remek lehetőséget biztosít a család számára, hogy minőségi... Tovább

Tovább a lexikonra
táplálkozás