notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alvási szokások

showKapubanner();
kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Már gyerekkorban kialakulnak az alvási szokások

J. Szilvia

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Alvási szokások gyerekeknél

Bagoly típusú gyerek, aki még délelőtt is nagyban alszik

Pacsirták

 

A két típus nem csak abban különbözik, hogy mikor kelnek, illetve fekszenek, hanem például abban is, hogy mikor vannak a legtöbb energia birtokában, vagy éppen mikor tudnak a legkönnyebben koncentrálni. A pacsirta típusú gyerekek reggel a legaktívabbak. Nekik a reggeli edzések, vagy az iskolába sietés nem jelent problémát. A tanórákon is délelőtt tud a legjobban odafigyelni. Jellemző, hogy az ebéd, és a hosszabb szünet kissé belassítja őket, és a délutáni órákon már nem figyelnek annyira. Számukra a legjobb idő a házi feladat megírására és a tanulásra az az időszak, amikor hazajöttek az iskolából. Utána már egyre inkább fáradtak lesznek. Délutáni, esti edzéseken már nem a legjobb formájukat hozzák. Vacsora után pedig már inkább pihenni szeretnek.

hirdetes

 

Baglyok

 

A bagoly típusú gyerekek nagyon nehezen ébrednek fel hétköznap. Ők azok, akiket úgy kell kikönyörögni az ágyból. Ebből fakadóan a reggeli készülődés általában kapkodásba torkollhat. Ők reggel még álmosak, és lassúak. A délelőtti órákon általában nem tudnak még rendesen koncentrálni, ebéd után azonban sokkal aktívabbak. A tanulás és leckeírás náluk később is ráér, egészen a vacsoráig (hétköznap a bagoly típusú gyerekeknél sem érdemes vacsora utánra hagyni a tanulást, mert a kevesebb alvás miatt, ők is hamarabb elfáradnak). Edzésre, mozgásra a délután a legalkalmasabb időpont. Ők azok a gyerekek, akiket 3, vagy 4 mesével is alig lehet rávenni arra, hogy próbáljanak meg időben elaludni. Ha sokat aludtak és nem fáradtak, akkor még késő este is képesek olyan ürüggyel mászkálni a lakásban, mint: „szomjas vagyok”, „csak a mosdóba mentem”, „majd éhen haltam”, „rosszat álmodtam”, „nem tudok aludni”…

 

Lehet rajta változtatni?

 

Ez felettébb nehéz kérdés, mert vannak ugyan akiknél sikerülhet váltani, de a többséget nem igazán lehet változtatásra kényszeríteni. A változás akkor sikerülhet, ha maga a változtatni kívánt személy tesz erőfeszítéseket annak érdekében, hogy megváltozzanak alvási szokásai. Akkor járhatunk a legnagyobb sikerrel ha előre gondolkodunk, vagyis már kisebb korban felállítunk egy olyan napi rendet, még hétvégén is, ami a kívánt alvási szokásnak felel meg. 

hirdetes
hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
gyerekek

Szótár

Ruha rendelés

A ruha rendelésnek számos előnye van, hiszen rengeteg időt spórolhatunk vele, sokkal... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.7