Egészséges ételek gyerekeknek - ne hagyd ki az étrendjükből!

showKapubanner();
kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Ételek, amelyekre minden gyereknek szüksége van

Király Réka

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Egyes ételek, mint például a csoki megosztja a szülőket. Van, akik úgy gondolják, hogy nincs szüksége rá a gyereknek, van, akik szerint igen. Az alábbi összeállításban próbálok elhessegetni néhány étkezéssel kapcsolatos mítoszt, ezért összegyűjtöttem azokat az ételeket, amelyet minden gyereknek meg kellene kapnia! Íme, a lista:

Fontos ételek gyerekek számára

1. Egészséges étel gyerekeknek – csokoládé

 
Sok szülő nem ad csokoládét a gyerekének, mondván, hogy elhízik tőle, rossz lesz a foga vagy nem eszik majd rendesen főétkezéskor. Ez azonban óriási hiba, hiszen a gyerekeknek szükségük van a csokoládéra! A csokoládé segíthet a tanulásban, szerotonintartalma révén kiegyensúlyozottabbá tesz, és kiváló vitamin-, ásványi anyag- és antioxidáns-forrás is. Persze az olcsó csoki nem ilyen jótékony hatású, ezért adj inkább kevesebb, de minőségi csokit gyerekednek. Az időpont sem mindegy: semmiképp se étkezések- vagy lefekvés előtt adj neki csokit. Inkább tízóraira vagy uzsonnára – vagy ha szépen megeszi az ebédet.
 

Lapozz és tudd meg, miket nem szabad kihagyni a gyerekek étrendjéből!

 
Fontos ételek gyerekek számára

2. Egészséges étel gyerekeknek – hús

 
Nagyon fontos, hogy gyermeked fogyasszon húsféléket – még akkor is, ha te vegetáriánus vagy. Egy fejlődőn, növésben lévő szervezetnek szüksége van a húsra, így ne foszd meg tőle. Majd felnőttként eldönti, hogy követi-e a vegetáriánusok elvét vagy sem.
A hús a vas-, cink-, jód- és szelénbevitel szempontjából nagyon fontos. Ne csak csirkehúst adj gyermekednek (vagy a családnak), hanem más húsokat is, például halat vagy pulykát, de a sertéshús is szükséges egyes vitaminok felszívódásához.
 

3. Egészséges étel gyerekeknek – kenyér

 
Ma már egyre több ellenérv van a kenyér mellett, így vannak olyan családok, akik egyáltalán nem fogyasztanak kenyeret. A kenyér viszont (főleg a teljes kiőrlésű) remek mangánforrás – ami szükséges a gyorsabb sebgyógyuláshoz és a csontképződésben is segít. Éppen ezért fontos, hogy ne maradjon ki a pékáru sem az étrendből. Ha nem esztek kenyeret, legalább a gyerekeknek vegyél teljes kiőrlésű-, rozs- vagy akár magvas zsömlét, kiflit.
Fontos ételek gyerekek számára

4. Egészséges étel gyerekeknek – tej

 
A tej magas kalcium tartalma révén segít felépíteni és megőrizni a csontok és a fogak erősségét. Bioaktív összetevői megakadályozzák a fogszuvasodást, a benne lévő D-vitamin pedig a kalcium és foszfor felszívódását támogatja. Tehát minden gyereknek szüksége van a tejre – de nem az olcsó minőségű, szinte víz ízű változatra, hanem a minőségi tejre. Vásárolj inkább termelőktől vagy keresd a jó tejet a piacon! 
 

5. Egészséges étel gyerekeknek – tojás

 
Én személy szerint nagyon sok tojást ettem gyerekkoromban, viszont ismerek olyan családokat, ahol a tojást csak főzéshez használják. Pedig a gyerekeknek szükségük van a tojásra. A tojásban szelén, cink és jód is található. A szelén elősegíti az E-vitamin hasznosulását és részt vesz a sejtvédő folyamatokban - emellett erősíti az immunrendszert is. A jód alapvető eleme a pajzsmirigyhormonoknak, amelyek az anyagcsere-folyamatokat, a növekedést, a szellemi fejlődést és a fehérjeszintézist szabályozzák. A cink pedig számos enzim és hormon alkotórésze, szükséges az A-vitamin aktiválásához és az immunrendszer normál működéséhez.
 
hirdetes
hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
táplálkozás

Szótár

Hiperaktivitás

A hiperaktivitás  A szó jelentése "túlműködés",... Tovább

Lakástakarítás Budapest

Minél nagyobb a család, annál gyakrabban kell a lakást takarítani. A... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 164

Átlagos értékelés: 4.8