notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges ételek gyerekeknek - ne hagyd ki az étrendjükből!

showKapubanner();
kapubanner
kapubanner
kapubanner
hirdetes

Ételek, amelyekre minden gyereknek szüksége van

Király Réka

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Egyes ételek, mint például a csoki megosztja a szülőket. Van, akik úgy gondolják, hogy nincs szüksége rá a gyereknek, van, akik szerint igen. Az alábbi összeállításban próbálok elhessegetni néhány étkezéssel kapcsolatos mítoszt, ezért összegyűjtöttem azokat az ételeket, amelyet minden gyereknek meg kellene kapnia! Íme, a lista:

Fontos ételek gyerekek számára

1. Egészséges étel gyerekeknek – csokoládé

 
Sok szülő nem ad csokoládét a gyerekének, mondván, hogy elhízik tőle, rossz lesz a foga vagy nem eszik majd rendesen főétkezéskor. Ez azonban óriási hiba, hiszen a gyerekeknek szükségük van a csokoládéra! A csokoládé segíthet a tanulásban, szerotonintartalma révén kiegyensúlyozottabbá tesz, és kiváló vitamin-, ásványi anyag- és antioxidáns-forrás is. Persze az olcsó csoki nem ilyen jótékony hatású, ezért adj inkább kevesebb, de minőségi csokit gyerekednek. Az időpont sem mindegy: semmiképp se étkezések- vagy lefekvés előtt adj neki csokit. Inkább tízóraira vagy uzsonnára – vagy ha szépen megeszi az ebédet.
 

Lapozz és tudd meg, miket nem szabad kihagyni a gyerekek étrendjéből!

 
Fontos ételek gyerekek számára

2. Egészséges étel gyerekeknek – hús

 
Nagyon fontos, hogy gyermeked fogyasszon húsféléket – még akkor is, ha te vegetáriánus vagy. Egy fejlődőn, növésben lévő szervezetnek szüksége van a húsra, így ne foszd meg tőle. Majd felnőttként eldönti, hogy követi-e a vegetáriánusok elvét vagy sem.
A hús a vas-, cink-, jód- és szelénbevitel szempontjából nagyon fontos. Ne csak csirkehúst adj gyermekednek (vagy a családnak), hanem más húsokat is, például halat vagy pulykát, de a sertéshús is szükséges egyes vitaminok felszívódásához.
 

3. Egészséges étel gyerekeknek – kenyér

 
Ma már egyre több ellenérv van a kenyér mellett, így vannak olyan családok, akik egyáltalán nem fogyasztanak kenyeret. A kenyér viszont (főleg a teljes kiőrlésű) remek mangánforrás – ami szükséges a gyorsabb sebgyógyuláshoz és a csontképződésben is segít. Éppen ezért fontos, hogy ne maradjon ki a pékáru sem az étrendből. Ha nem esztek kenyeret, legalább a gyerekeknek vegyél teljes kiőrlésű-, rozs- vagy akár magvas zsömlét, kiflit.
Fontos ételek gyerekek számára

4. Egészséges étel gyerekeknek – tej

 
A tej magas kalcium tartalma révén segít felépíteni és megőrizni a csontok és a fogak erősségét. Bioaktív összetevői megakadályozzák a fogszuvasodást, a benne lévő D-vitamin pedig a kalcium és foszfor felszívódását támogatja. Tehát minden gyereknek szüksége van a tejre – de nem az olcsó minőségű, szinte víz ízű változatra, hanem a minőségi tejre. Vásárolj inkább termelőktől vagy keresd a jó tejet a piacon! 
 

5. Egészséges étel gyerekeknek – tojás

 
Én személy szerint nagyon sok tojást ettem gyerekkoromban, viszont ismerek olyan családokat, ahol a tojást csak főzéshez használják. Pedig a gyerekeknek szükségük van a tojásra. A tojásban szelén, cink és jód is található. A szelén elősegíti az E-vitamin hasznosulását és részt vesz a sejtvédő folyamatokban - emellett erősíti az immunrendszert is. A jód alapvető eleme a pajzsmirigyhormonoknak, amelyek az anyagcsere-folyamatokat, a növekedést, a szellemi fejlődést és a fehérjeszintézist szabályozzák. A cink pedig számos enzim és hormon alkotórésze, szükséges az A-vitamin aktiválásához és az immunrendszer normál működéséhez.
 
hirdetes
hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
táplálkozás

Szótár

Programok Budapesten

Szereted az igényes programokat és rendezvényeket? Ezen az oldalon megtudhatjátok, melyek a... Tovább

Vidéki wellness hotel

Belföldi nyaralás   Belföldön is szerezhetünk felejthetetlen élményeket, ha... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 164

Átlagos értékelés: 4.8